maandag, februari 23, 2009

Een prinsesje op schoot

Tijdens ons zondagochtend ontbijt was er een acht maanden oude baby op bezoek. ’n Schoonheid in een gouden prinsessenjurkje. Het meisje mocht even bij mijn moeder op schoot zitten. Mijn moeder keek vooral in het niets, langs het meisje heen, zo leek het. Het kleine prinsesje keek regelmatig omhoog naar mijn moeder, met haar grote ogen. Je zou zeggen dat mijn moeder helemaal geen idee had van wat op haar schoot zat. Omdat ik bang was dat ze het kindje misschien onverwacht in de houdgreep zou nemen, hield ik mijn handen een beetje tussen haar handen en de baby. Dus eigenlijk was ik het die de baby vasthield. Toen het meisje wat begon te huilen – ze was moe - en ik haar even optilde en weer terugzette zag ik dat mijn moeder haar arm rond de baby legde zodat het kindje in een meer natuurlijke houding op moeders schoot zat. Het huilen hield er niet van op. De vader tilde het kindje van mijn moeders schoot, mijn moeder greep haar beentje nog vast. Het mocht niet vallen.