maandag, mei 05, 2008

Doorrollen met de oude stoel

Mijn moeder zit al zes jaar in haar rolstoel. Merk Ibis van Handicare. Voor haar is het een goede stoel, geloof ik, maar het is wel een zware stoel om te duwen. Wij gaan veel naar buiten met mijn moeder dus de stoel heeft veel te lijden. Als er weer eens wat los zit, wordt de technische dienst gebeld, maar dat duurt soms zo lang dat we het ook wel eens zelf doen. Dan neemt mijn oudste broer wat gereedschap mee en een voorraadje moeren of bouten.
Onlangs kwam op ons verzoek de leverancier van de rolstoel kijken met de ergotherapeute van het verpleeghuis. Zij hebben er nog wat reparaties aan verricht en besloten dat de stoel goed genoeg was. Dat was het dan. We rollen door in de oude stoel. En ik weet niet of het besluit is ingegeven door zuinigheid of door iets anders.