maandag, maart 10, 2008

Met één vinger de deur open

Afgelopen weekend heb ik mijn twee wijsvingers laten scannen zodat ik altijd het huis van mijn moeder binnen kan komen zonder een verzorgende te hoeven storen in haar werkzaamheden. Heerlijk. Ik heb er zowel zaterdagavond, zondagmorgen en zondagavond gebruik van gemaakt. Misschien ga ik ook een keer midden in de nacht kijken hoe het met mijn moeder is.
Heerlijk, maar ik heb toch ook wel mijn vraagtekens. Wat gebeurt er met mijn vingerafdrukken? Worden ze ergens opgeslagen? Wie heeft daar toegang toe? Wat moet ik doen als er iemand tegelijk met mij naar binnen wil, of naar buiten? En moet ik mijn moeder ook haar vinger laten scannen? En kan iedereen van onze familie de vinger gescand krijgen?
De directeur gaat op deze vragen studeren. In de tussentijd mis ik de receptionist.