maandag, september 03, 2007

Supersnel

Een mens kan ook wel eens van gedachten veranderen. Of misschien is mijn moeder veranderd. Laatst was er een verzorgende die supersnel werkte. Vroeger was mijn moeder banger en greep ze zich overal aan vast. En dan kon ze ook nog wel eens een klap uitdelen. Wat weer leidde tot opmerkingen in het dossier dat 'mevrouw niet te verzorgen was', wat weer leidde tot voorstellen voor kalmerende middelen die ook niets hielpen.
Nu krijgt mijn moeder het soms allemaal wat minder mee. En dan is zo'n supersnelle verzorgende wel fijn. Hoewel... het lijkt me voor die verzorgende zelf nu ook weer niet zo prettig dat ze mensen moet verzorgen alsof ze aan de lopende band werkt. En als een verzorgende het niet prettig vindt om op die manier te werken, dan heeft dat ook weer zijn terugslag op de sfeer en dus op de mensen die afhankelijk zijn van de verzorgenden, mijn moeder en haar etagegenoten.