maandag, juli 23, 2007

Het er-niet-voor-opgeleide meisje

Je zult toch maar een meisje zijn dat-er-niet-voor-opgeleid-is. Ik vroeg haar of ze sterk was en het trucje kende om mijn moeder rechter in de rolstoel te krijgen. Ik wilde het zelf niet doen, want ik had last van mijn rug - spiertje verrekt. Dat mocht ze niet doen, zei het meisje want ze was er niet voor opgeleid. Ze zou het wel even gaan zeggen tegen een ander die het wel mocht doen. Uiteindelijk kwam ze zelfs nog even zeggen dat ze het tegen die ander had gezegd. Ik weet niet waar ze niet voor opgeleid is, maar ik weet wel dat ik het een aardig vriendelijk meisje vind. Ze klopt op de deur als ik met mijn moeder op de kamer zit. Ze vraagt of mijn moeder een bekertje chocolademelk wil. En of we daar ook een papieren slab bij willen. Ze gaat niet uit van vooronderstellingen, van zo-doen-we-dat-altijd… Ik hoop dat ze zo blijft tegen de tijd dat ze wel er voor opgeleid is.