dinsdag, augustus 15, 2006

Goed materiaal

Het is treurig om te zien dat mijn moeder niet meer begrijpt wat haar pijn doet. De afgelopen keer dat ik bij haar was had ze een bluts op haar voorhoofd. Waarschijnlijk draait ze zich in haar bed zo dat haar hoofd tegen het zijrek komt te liggen en daar blijft ze dan liggen. Ze hebben nu beschermers om die randen gedaan, zodat ze zich niet meer bezeert.
Onlangs vroeg ik aan de verzorgenden of ze haar niet ’s nachts niet even draaiden. Nee, dat deden ze niet. Haar matras is tegen doorliggen, dus dat hoeft niet. Dat is dezelfde redenering die ze hanteren over de rolstoel. Ze kan daar de hele dag in zitten, want het is een goede rolstoel. Ik snap die redenering niet. Ik heb ook een hele goede bureaustoel maar ik moet er toch niet aan denken dat ik daar de hele dag in moet zitten. Gelukkig hebben we voor elkaar gekregen dat ze elke middag even een uurtje in bed kan liggen.