maandag, oktober 18, 2010

Ik maak me zorgen

Ik maak me zorgen om mijn moeder. Ze was heel verkouden, maar dat is nu wel weer een beetje over. Het was erg eng om naast haar te zitten. Ze moest dan hoesten en dat lukte niet altijd en dan liep ze helemaal rood aan. Ik heb thymsiroop voor haar gekocht, omdat ze zo'n schorre stem had van het hoesten. De arts heeft naar mijn weten niet naar haar gekeken. Ik kreeg wel een keer te horen dat de hoestsiroop goed voor haar was, maar dat hoorde ik van de eerst verantwoordelijk verzorgende. Dat vond ik wel een beetje raar, alsof wij maar een beetje moeten dokteren met haar.
Daarnaast heeft ze ook van die rare dingen. Ze had al twee keer ineens zomaar een dikke hand. Ik dacht dat ze misschien door een wesp was gestoken. Maar dat was het niet. Met een coldpack erop was het gelukkig snel weer weg. En ik las ook in het zorgdossier dat ze zich had omgerold in bed en op haar gezicht was komen te liggen. Ik wist niet dat ze dat nog kon, zich omrollen.
Ik krijg de indruk dat de verpleeghuisarts alleen maar contact heeft met de eerst verantwoordelijk verzorgende, dat hij mijn moeder eigenlijk nauwelijks ziet. Een soort dokter op afstand. Nu weet ik ook wel dat de evv-er veel ervaring heeft, maar sinds een paar maanden werkt hij minder uren. En hij is nu ook nog maar de enige evv-er, vroeger waren er twee. Gaat dat allemaal wel goed?