dinsdag, december 22, 2009

Illegale actie



Het was een illegale actie. Als ik me het goed herinner, had ik het al eens gevraagd toen mijn moeder net in het verpleeghuis woonde. Of ik een vogelhuisje mocht ophangen aan de muur buiten bij haar raam? Dat mocht toen niet. Nu had ik het weer gevraagd. En kreeg wederom te horen dat de technische dienst het niet goed vond. Want die zouden het gaatje in de muur moeten boren. Tot mijn verrassing hoorde ik via via dat zelfs de afdelingsmanager het belachelijk vond dat je geen huisje op mocht hangen. Ondertussen gebeurde er niets.
Ik vroeg mijn nietsvermoedende oudste broer om het huisje maar gewoon op te hangen. En dat deed hij. Nu vliegen er koolmeesjes af en aan. Want het is koud, het sneeuwt, en we hebben er pinda's en vetballen onder gehangen.
Mijn moeder krijgt er niet veel meer van mee. Ik had het indertijd al gewoon moeten doen.