maandag, mei 25, 2009

Zwervend matras

Vorige week ben ik dan eindelijk zo vrij geweest er écht iets aan te doen. Het stoorde me al zo lang... het matras in de kamer van mijn moeder.
Eigenlijk was er vrijwel vanaf het begin een matras te veel omdat mijn moeder zo’n luchtmatras heeft tegen doorliggen. Dat matras zwierf eerst door haar kamer tot we het inde badkamer naast de wc hadden gezet. Dat kon niet anders, want er was geen opslagruimte in het verpleeghuis.
Een paar maanden geleden kreeg mijn moeder een nieuw bed en blijkbaar wordt dat standaard met matras geleverd, wat mijn moeder dus weer niet nodig had.
Het oude matras verdween en nu stond het nieuwe matras naast de wc gepropt.
Het was echter niet zo’n heel stevig matras en na een paar weken zakte het al helemaal in elkaar en stond zo nog meer in de weg.
Dus heb ik ’n vriendelijk briefkaartje gestuurd naar de directeur, mailtjes krijgt hij vast al heel veel, dat het mij toch wel een vorm van kapitaalvernietiging toescheen. En of hij het matras wilde laten weghalen.
Bij mijn vorige bezoek zag ik dat het matras uit de badkamer weg was. Ha, het probleem is opgelost, dacht ik naïef als ik ben. Nee, het probleem was verplaatst in de kamer van mijn moeder. Het matras stond nu tussen muur en kast in de kamer, waardoor ruimte verdween van de toch al niet te grote kamer.
Op zaterdagavond, acht uur, mooie tijd want alle oudjes zijn al naar bed gejaagd en verzorgenden zijn er in geen velden of wegen te bekennen, heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Samen met een vriendin het matras naar beneden gebracht, met de lift, want het was best zwaar. En voor de deur van de directeur gezet met een briefje erop: dat er bij mijn moeder helaas geen plaats is, maar misschien in de werkkamer van de directeur wel.
Ik ben benieuwd wat ik de volgende keer aantref. Daklozen zullen ook wel interesse hebben, het lijkt mij een heerlijk matras voor in de buitenlucht.