maandag, februari 05, 2007

Tandartsbezoek

Even terug naar vorige week. Het bleek toch geen winterslaap te zijn van mijn moeder. Ik had, toen ik bij haar was, het idee dat mijn moeder last van haar tanden had. Ze was erg druk met het wegkauwen van het eten en het leek of het allemaal niet ging zoals het zou moeten. Op maandag heeft de eerst verantwoordelijke verzorgende heel adequaat een afspraak gemaakt met de tandarts, waar mijn moeder woensdag terecht kon. Zelf kan ik in noodgevallen altijd dezelfde dag nog terecht bij mijn tandarts, maar goed.
Bij de tandarts bleek dat een kies in haar rechterbovenkaak spits afgebroken was, wat volgens de tandarts lelijk in de onderkaak kon prikken. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Mijn moeder moest verdoofd worden om de kies eruit te trekken. Ze heeft het even heel hard uitgeschreeuwd maar ze bleef dapper. Daarna mocht ze een aantal uren niets hebben, behalve een beetje koude drank. Ze is nu weer helemaal boven Jan. Met weer een kies minder.
Jammer dat tandzorg niet in het basispakket van de verpleeghuiszorg zit…