maandag, januari 15, 2007

Enquête

Vorige week heb ik weer een enquête binnengekregen van het verpleeghuis in samenwerking met de stichting Cliënt en Kwaliteit. Ik mag weer zeggen wat ik vind van de kwaliteit van het verpleeghuis. De vorige keer heb ik de enquête naar eer en geweten ingevuld, de goede en de zwakke punten. Vervolgens hoorde ik dat de resultaten van de totale enquête zeer positief waren. Daar herkende ik mij niet in. Wat zal ik deze keer doen? Ik moet denken aan een verzorgende op een conferentie vorig jaar die mij vroeg om enquêtes vooral eerlijk in te vullen en écht te zeggen wat er niet goed was. Dan voelde zij zich ook een beetje ondersteund in haar kritiek op de zorg. Zij had de indruk dat familie de enquête vaak te positief invulde en dat daardoor nooit iets veranderde. Misschien ga ik hem deze keer gewoon heel negatief invullen…