maandag, december 18, 2006

Samen met mijn moeder op televisie…

Half november werd ik gebeld door de IKON. Ze hadden op mijn weblog mijn kerstverhaal van vorig jaar gelezen en vroegen of ik met mijn moeder mee wilde doen voor hun kerstprogramma op televisie. De IKON leek mij wel een betrouwbare omroep, dus heb ik ja gezegd. Begin december kwamen ze naar mijn moeder om ons te filmen en mij te interviewen. Ze waren wat later dan gepland en ik was bang dat mijn moeder de hele opname zou zitten dutten. Niets was minder waar. Mijn moeder vond het allemaal wel interessant. Ze bekeek het gedoe om zich heen alsof ze het dagelijks meemaakt.
De regisseuse wilde graag een intiem moment met mijn moeder, want daar draaide mijn kerstverhaal om. Nu is mijn moeder niet te dwingen tot intieme momenten, wie wel overigens… maar het was geen enkel probleem. We hebben van ’s morgens vroeg tot ver in de middag hand in hand gezeten, elkaar geknuffeld en geaaid. Het was heerlijk. Op het eind trok mijn moeder het servet over haar hoofd. Toen was ze het zat. En eenmaal weer op haar kamer, zei ze ‘slapen’. Dat kon worden geregeld. De opnames waren klaar.
Het resultaat is te zien op 24 december, bij de IKON, op Nederland 2.

www.degodvannederland.nl