maandag, januari 08, 2007

Een kopje koffie extra

De relatie familie en verpleeghuis is een onderwerp dat ik heel erg interessant vind. Zo interessant dat ik een directeur van een verpleeghuis bij mij in de buurt gevraagd heb of ik daar eens een onderzoekje naar mag doen in haar verpleeghuis. Zij zag het wel zitten, maar we moesten ons plan ook voorleggen aan de cliëntenraad. Vlak voor kerst was het zover. We waren uitgenodigd om in het begin van de vergadering ons plan voor te leggen. Het was een hele leuke groep mensen die daar hun ouders en partners in het verpleeghuis vertegenwoordigden. En ze vonden ons plan ook interessant. Dus binnenkort gaan we aan de slag. Ik heb mijn buurvrouw gevraagd om mee te doen, die is consultant en weet beter hoe je zoiets aanpakt.
Tijdens de vergadering van de cliëntenraad vertelde ik dat de familie in het huis van mijn moeder geen koffie krijgt op de etage. Een oudere mevrouw had meteen een oplossing: dan vraag je toch nog een extra kopje koffie voor je moeder!