donderdag, januari 24, 2013

Reactie op 'Anoniem' in blog 23-1

Anoniem heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Familie, meld je aan!" achtergelaten:
Ik neem aan dat de staatssecretaris alle familieleden die nu al helpen, een warm hart toedraagt en hen niet had willen kwetsen door hen niet te noemen.
Beste Anoniem
Volgens mij is het beter en productiever om aandacht te geven aan die mensen die al met veel energie en liefde hun familielid terzijde staan in het verpleeghuis of welke andere woonvoorziening dan ook.
Verder blijft het lastig om professionals die praktisch en zakelijk tegen cliëntenzaken aankijken (omdat het hun werk is), te laten samenwerken met familieleden die er vooral met hun gevoel inzitten.
Familie mag zeker ook af en toe praktisch en zakelijk aankijken tegen de zorg, maar ik mag toch hopen dat professionals iets meer te bieden hebben dan 'praktisch en zakelijk tegen cliëntenzaken' aan te kijken.
Ik zou zeggen: familie meld je aan!! én ga vooral eerst het gesprek aan met zorgverleners over verwachtingen over en weer.
Helemaal mee eens.
Schop niet meteen tegen alles aan maar probeer je ook te verplaatsen, net zoals de zorgverleners dat ook moeten doen in de positie van de familie.
Mijn stelling is dat het vertrekpunt van de staatssecretaris juist polariseert in plaats van samenbrengt.
met vriendelijke groet,
Mieka