maandag, januari 11, 2010

Nieuwe mensen, nieuwe kansen?

Er gebeurt van alles in het verpleeghuis van mijn moeder. De afdelingsmanager is weg. De verpleeghuisarts is vernieuwd. En vanmorgen kreeg ik een briefje dat ook de psycholoog vertrekt. De afgelopen 7 jaar heb ik die psycholoog overigens geen een keer mogen ontmoeten. Ik weet alleen dat zij (ik geloof dat het een 'zij' was) ooit zo'n Chinees plastic aquariumpje voor mijn moeder had aangeschaft. Dat was binnen een week kapot. En zij was ook verantwoordelijk voor de herhaalde testen met mijn moeder, waar steeds hetzelfde uitkwam. Mevrouw is dement, maar wel vrolijk.
Ik hou wel van vernieuwing. Dus ik heb nu een gesprek met de nieuwe verpleeghuisarts aangevraagd. Door middel van een handgeschreven briefje dat ik in de brievenbus 'verpleeghuisartsen' heb gedaan. Want een e-mailadres heb ik niet. Dus besloot ik het maar zo ouderwets mogelijk te doen. Nog niets van gehoord. Misschien kan hij mijn handschrift niet lezen... En ik ga ook proberen kennis te maken met de psycholoog. Lijkt me interessant. De multidisciplinaire overleggen zijn tot nader orde opgeschort, lees ik, vanwege het vertrek van de afdelingsmanager en de komst van een nieuwe psycholoog. Schrijft de plaatsvervangend afdelingsmanager, die ook haar persoonlijk mailadres weglaat.
Dat klinkt een beetje naar chaos... heerlijk.