maandag, januari 25, 2010

Taartjes eten

Ik ben blij dat mijn moeder van lekker eten houdt. Dat lijkt steeds meer haar laatste genoegen te zijn. Wij doen er dus ook van alles aan om mijn moeder van lekkere dingen te voorzien. Het kerstdiner bijvoorbeeld was supersjiek. We hebben gegratineerde oesters gegeten. Vroeger wilde mijn moeder nooit oesters eten want ze is ooit heel ziek geweest van een foute oester, zei ze dan. Nu is ze dat vergeten en vindt ze oesters weer heel lekker. Je hoeft er ook niet op te kauwen, ’t glijdt zo naar binnen. Wegens het totaal ontbreken van tandzorg - dat hadden wij niet op tijd door - is mijn moeders gebit namelijk bijna verdwenen. We hebben die oesters natuurlijk wel goed gecontroleerd en om die reden ook gegratineerd, vanzelfsprekend.
Gelukkig heeft mijn moeder haar liefde voor eten ook aan ons overgedragen. Zodat wij steeds lekkere dingen voor haar kunnen verzinnen. Komend weekend ga ik weer naar haar toe. Dat wordt taartjes eten!