maandag, december 31, 2007

Een kerstdipje?

Mijn moeder had afgelopen zaterdag een slaapdag. Ik had haar vol goede moed ’s ochtends mee naar buiten genomen voor de frisse neus, want er hing weer eens zo’n penetrant luchtje in de gang en op mijn moeders kamer, maar ze had er geen zin in. Buiten hield ze haar ogen nog wel open, maar binnen in het café... gingen de luiken dicht. Uiteindelijk besloot ik maar terug te gaan, waarop het ook nog eens begon te regenen en haar regencape was ik natuurlijk vergeten. Eenmaal in bed, sloot ze haar ogen en hield ze dicht tot we haar ’s avonds haar nachtpon aandeden. Dat bood mij de gelegenheid om haar nog wat eten en drinken te geven, want honger en dorst had ze wel. In omgekeerde volgorde deze keer, eerst het toetje, daarna de zuurkoolstamppot. Met warme chocolademelk als afsluiter. Daarna deed ze haar ogen weer dicht tot de volgende morgen. Een kerstdipje?