dinsdag, juni 14, 2011

Klein dipje

Zo, ik lag er even uit - blogsgewijs. De reden was een klein dipje. Het waar-doe-ik-ut-eigenlijk allemaal voor. En heeft-dit-wel-enig-nut-gevoelens. De oorzaak was tegenwerking bij de inzage van het dossier van mijn moeder. Maar dat is nu - hopelijk - weer geregeld. Wat ik jammer vind is dat 'de instelling' zo in het defensief schiet. De sector heeft zo'n teergevoelig huidje dat het lichtjes aanraken alleen al een schreeuw van schrik veroorzaakt. Bijvoorbeeld de gedachte - of misschien wel de overtuiging - dat ik het dossier zou willen zien omdat er iets heel erg fout zou zijn. Gewoon op de hoogte blijven, interesse, je betrokken voelen bij de zorg... blijkbaar zijn dat geen argumenten. Ik moet mij dan ook heel strak beheersen in de eerste plaats om ook zelf niet in het defensief te schieten, want ik heb zeker geen olifantenhuid, en in de tweede plaats om elke gedachte dat er echt iets fout zou zijn te onderdrukken.

Zijn er onder mijn lezers meer zorgdossiervreters? Ik ben benieuwd naar hun ervaring.