maandag, juni 27, 2011

Family- en Party Proof

Is de organisatie family- en partyproof? Ik las dat in een jaarverslag van een organisatie in de gehandicaptenzorg. Het gold hier voor de medewerkers en was één van de criteria voor kwaliteit. Zouden zij zelf hun familie in de organisatie willen laten wonen? En hoe praten ze over hun werk als ze op een feestje zijn? Ik moest er het afgelopen weekend bij mijn moeder sterk aan denken, voor de medewerkers is de organisatie zeker nog niet family- en partyproof.
En voor mij? Is het huis waar mijn moeder woont voor mij family- en partyproof? De plek wel. Midden in de stad. Een eigen kamer, ook prima. Goeie verzorgenden. Die zijn er, zeker weten. Niet altijd, zoals die invaller die zaterdagavond in zijn hokje zat te googlen terwijl twee dames nog wakker in de huiskamer zaten en zeker blij waren geweest als hij een beetje aandacht aan hen had gegeven. Een dame heb ik zelf maar koffie gegeven.
Maar dan nog een stap verder. Hoe gaat de instelling om met feedback van de bewoners en familie? Hier doe ik maar het zwijgen toe. Nog lang niet FPP.