zaterdag, augustus 06, 2005

'Heet jouw zusje Prutske?'




Ik zat met Roos `s morgens vroeg aan de koffie en vroeg haar hoe haar ontmoeting met Oma was geweest.
“Raar”, zei Roos. “Eerst zat ze de hele tijd naar m`n ogen te kijken en steeds te lachen en toen viel ze in slaap en ik ben maar weggegaan.”
“Ja, meidje, jij hebt amandelogen. In die familie lopen er heel wat rond met die vorm van ogen. Zei ze ook nog wat?"
“Nee, ze lachte alleen maar.”
Toen kreeg ik een inval: “Zei ze iets over Juleke, of Juul?” Dat is haar zus die net boven haar komt.
“Nee.”
“Pruts of Prutske?”
“Ja, dat vroeg ze aan die mevrouw die er ook bij was.”
“Wat vroeg ze dan?”
“Ze vroeg aan die mevrouw of haar zusje Prutske heette, en die mevrouw zei toen: “Nee, mijn zusje heet geen Prutske.”
“En wat zei ze toen?”
“Oh...”, en toen viel ze in slaap.”
Moeder moet gedacht hebben: “Ze reageert niet. Dit kan mijn Pruts niet zijn. Het zal de hare zijn”

(een bijdrage van mijn broer uit Spanje)